Mor Lahana Turşusu

Kolay mor lahana turşusu.

Ben gibi salatalar içinde mor lahana sevmeyen bayanlar, turşu yapmaktan çekinen, daha önce yapmadım olmazsa diye düşünen bayanlar mor lahana terbiyesiz olan turşulara benzemiyor 😊 hem çok kolay hemde yiyimser oluyor. Bugün yapın yarın yiyin 😊 bundan kolayı yok. Neyse çok konuşmadan tarifi vereyim sizlere.
2 kisilik minik bir aile olduğumuz için 1 lt lik kavanoz kullandım ve bir orta boy lahananın yarısını kullandım .

  • Bir orta boy lahana
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Bir su bardağı sirke
  • Ben birazda limon kullandım (ekşi sevdigim icin)
  • Bir su bardağı su.
Lahanamızı salataya doğrar gibi uzun uzun doğrayalım, bir kaba koyalım, güzelce yıkayalım, daha sonra 1 tatlı kaşığı tuz ve biraz limon atalım 5 dk kadar mor lahanalarımızı ovalım biraz dinlenmeye bırakalım ovarak yumuşattığımız lahanaları kavanoza koyalım. 1 bardak sirkeyi, tuzu, birazda limon suyunu ekleyip üzerine de suyunu ekleyip kapağını kapatalım. 24 saat boyunca hiç açmayın. İsterseniz sarımsakta koyabilirsiniz. Ertesi akşam turşunuz sofranızda. Afiyet olsun. Bundan kolayı yok 😊 Tarifteki malzemeler 1 litrelik kavanoz içindir. Siz daha çok yapacaksanız miktarı artırabilirsiniz ama az yapmanız taze taze yemeniz daha iyi. Açtıktan sonra buzdolabında saklayın ve 1 hafta içinde tüketin.😊 Bir sonraki tarife kadar kendinize iyi bakın 😊

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.