Donut Tarifi



Merhabalar...

Bugün de enfes donutlarla sizinleyim...

Bende ilk defa denedim ve bayıldım. Hem hafif, hemde lezzetli. Biraz zaman alıyor ama çok kolay. Almanya'da oturan görümcem den aldım tarifini. Daha önce denediyseniz birde böyle deneyin. Hele ki denemediyseniz daha fazla bu tattan mahrum kalmayın 😊




Malzemeler;
  • 1 su bardağı süt  (sıcak)
  • Yarım çay bardağı margarin (eritilmiş) 
  • 1 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 paket kuru maya
  • 1 paket vanilya
  • 3 su bardağı un 
  • Yarım çay bardağı toz şeker
  • 1 cimdik tuz

Üzeri için ;
  • Beyaz, sütlü veya bitter çikolata kullanabilirsiniz. 
  • Ceviz, hindistan cevizi, fındık parçaları, şekerlemeler kullanabilirsiniz. Tercih sizin.


Yapılışı ;
Sıcak sütümüzü, eritilmiş margarini, tuzu, toz şekerimizi ve mayamızı bir kaba koyalım. Şeker eriyene kadar karıştıralım ve karışımı 5 dk bekletelim. Daha sonra bu karışımın içine vanilyayı, yumurtayı ekleyip tekrar karıştıralım. Unumuzu üzerine eleyelim ve karışımı iyice yoğuralım.
Sonrasında üzerini kapatıp dinlenmeye bırakalım. (Dinlenme süresi: 30dk)

Dinlenmiş hamurumuz artık şekil almaya hazır. Ben tezgahımı biraz unladım. Daha sonra hamurumu koyup, üzerini de  unladım. Sonrasında merdaneyle çok ince olmayacak şekilde açtım . Donut kalıbım olmadığı için bardak ve şişe kapadığından yardım alarak şekil verdim. Donutlarımızı yapışmaması için yağlı kağıda koydum üzerlerine temiz bir bez örtüp 1 saatte böyle dinlendirdim. 

Daha sonra bir tavaya yağ ekleyip kızarttım. Tepsinin üzerine havlu kağıtlarımdan katlayıp koydum (fazla yağını alması için), içi hiç yağlı olmuyor, fırında yapılmış gibi hafif oluyor. İnanın 4 dk da bitti kızartma işlemim. Daha sonra çikolatalarımı benmari  usulü erittim ve kaşık yardımıyla sürdüm. İçine batırmayın aşırı yoğun oluyor ve çikolata tadından başka bir tat almıyorsunuz, elimde olan süslerle donutlarımın üzerini süsledim. Size tavsiyem, parça fındık ve hindistan cevizi. En uyumlusu onlar oluyor en lezzetlisinden. Hamurumuz dan 15 16 tane donut çıkıyor. Ben kapakla oyduğumuz parçaları tekrar donut gibi yapmadım. Onları da kızarttıp şekere buladım. Afiyet olsun canlarım😚😚😊


0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.